Monday, June 16, 2008

Ziarah Keluarga di Johor - 12 Jun 2008

Kak Minah dengan pos istimewa di depan rumahnya di Kg Melayu Majidee

Bergambar bersama Abg Tah dan Kak Chah


Abg Tah dan Kak Chah menikmati ketenangan hidup setelah persaraan


Bergambar bersama Pak Utih, Mak Utih dan Baby

Assalamualaikum,

Ketika menemani umi (Zuraidah) dan abi melakukan ekspedisi ke Kota Batu, Johor Lama, Allah SWT memberi peluang kepada kami menziarahi keluarga di Johor. Alhamdulillah setelah bersarapan lontong dan soto (dua jenis makanan fovourite Johor) kami ziarah ke rumah Kak Minah dan Pak Mat. Alhamdulillah Pak Mat nampaknya lebih sihat dan Kak Minah juga nampak ceria. Kami juga berbangga dengan pencapaian anakanda NurSyuhada yang menunjukkan prestasi cemerlang dalam pelajaran sehingga diambil sebagai anak angkat UTM. Semuga cita-cita anakanda untuk menjadi peguam menjadi kenyataan insyaAllah.

Selepas itu kami bertandang pula ke rumah Abang Tah dan Kak Chah di Taman (lupa pulak nama!) dalam perjalanan ke Kota Tinggi. Kami sampai dalam pukul 11 pagi tetapi sempat makan tengah hari. Tak ada rezeki pula nak jengah cucu-cucu saudara Aiman dan Akilah. Katanya sebelah petang mereka datang. Semalamnya berjumpa dengan Omek semasa makan tengah hari dekat gerai makan sebelah Puteri Pacific Hotel tempat kami menginap. Masa tu jumpa juga dengan adek Cik Abu.

Setelah itu kami ke Johor Lama dan menalipon Cik Abu Bakar dan Kak Nab. Oleh kerana mereka sedang merancang untuk ke Perlis (Mama dapat kerja sebagai pensyarah di Politeknik Perlis - tahniah!!) maka kami bercadang untuk berjumpa di rumah Kak Endon/Abg Hassan sahaja. Oleh itu kami terus ke rumah Pak Utih/Mak Utih. Sampai-sampai aje dihidang dengan keledek goreng - cukup berselera kami makan. Sebelah petangnya sempat joging (brisk walking) dengan Pak Utih - jauh juga ada 3 ke 4 km rasanya ikut jalan ladang kelapa sawit. Makan malam pula cukup selera dengan lauk-lauk kampung - yang paling sedap ikan bilis goreng dengan bawang dan cili... Tahniah juga diucapkan kepada Boboy kerana mendapat tempat di Institiut Pertanian Bota, Perak. Semuga ankanda terus menempa kejayaan dalam pelajaran dan kehiudupan.

Selepas makan malam kami bertolak ke Bulit Pasir, Muar ke rumah Kak Endon/Abang Hassan. Sampai lebih kurang tengah malam, terus tidur. Cik Abu dan Kak Nab sampai lebih awal dan telah masuk tidur lebih dulu. Esoknya kami ramai-ramai bersarapan Mee rebus, lontong dan sate di bandar Muar. InsyaAllah gambar-gambar sedang sarapan di Muar akan diupload kemudian.

Setelah bersarapan kami terus ke hospital Melaka untuk menziarahi Abang M yang baru sahaja menjalani rawatan haemodyalisis. Beliau ditemani oleh anaknya Ayil. Nampak lebih ceria selepas menjalani rawatan haemodyalisis. Begitulah suratan takdir. InsyaAllah jika kita redha dengan ketetapan Allah, kehidupan kita akan lebih diberkati. Semuga apa jua musibah yang menimpa akan menghapuskan dosa kita. ameen (gambar bersama abang M juga akan di upload kemudian)

Jazakumullahukhairan kathira kepada semua abang-abang, kakak-kakak dan anak-anak saudara yang telah memberikan layanan baik dan menerima kunjungan kami walaupun dengan keadaan kesuntukan waktu dan dicelah kesibukan kalian.

Pak Su (Hafidzi)
Mak Su (Zuraidah)
Abg Qayyim

0 comments:

 

Lambaian-Islah. Powered By Blogger © 2009 Bombeli | Theme Design: ooruc