Sunday, September 21, 2008

Iftar bersama ahli keluarga usrah

Hidangan nasi tomato dan kuih-muih
Anak-anak turut sama memeriahkan majlis iftar
Di rumah sebelah pula, para suami sedang beriftar
Sambil iftar saling bertaaruf, yelah isteri-isteri aje yang satu usrah, suaminya lain-lain kapal....
One for the album....manis sungguh ukhuwwah
Assalamualaikum wbt
Pada 12 Ramadhan 1429 yang lalu, usrah umi telah telah dapat berkumpul untuk majlis iftar bersama keluarga masing-masing. Alhamdulillah majlis seperti ini dapat kami adakan pada setiap Ramadhan. Ini lah masanya suami-suami kami dapat mengenali antara satu sama lain. Alhamdulillah dan JZKK kepada Bib dan Lina yang duduk berjiran sebelah rumah kerana majlis seperti ini dapat diadakan di rumah mereka. Akhawat di rumah Bib dan ikhwah pula di rumah Lina. Very convenient.
Pada tahun ini, cuma keluarga Hasnah dan Yati tidak dapat hadir. Kehadiran - full house. Ini pertama kali kami tak masak, order sahaja. Menu utama Nasi tomato. Ha ha, sebab pertama kali pakai catering, budget pun tak berapa cukup. Walau apapun, umi rasa majlis ini telah berjaya mencapai objektif nya. Alhamdulillah sokongan dari para suami pun sangat baik. Semua hadir kecuali yang memang ada uzur....Ain anak Lina bagi report..."mak-mak pakcik solat jamaah, tapi bukan ayah kita yang jadi imam, Pakcik Zu" (he he yang Ain kenal Makcik Zu, so suami Makcik Zu tu Pakcik Zu lah....)
Mudah-mudahan ukhuwwah antara keluarga kita semakin bertaut. Semoga Allah perteguhkan lagi hati-hati kita di atas jalan iman dan islam, berikan kekuatan untuk istiqamah di atas jalan dakwah, kurniakan anak-anak yang soleh-solehah. Semoga Allah limpahkan mawadah dan rahmah atas seluruh keluarga kami. Amin.
JZKK kepada semua yang telah hadir bersama keluarga masing-masing Bib&Zulkarnain, Lina&Nasri, k.Eni&Abd Talib, k.Anhar&Dr Burn, Nani&Amir Hamzah, Nora&Rosli, Fatimah&ayahnya Ammar, Najat/Fuad dan juga kepad ayg tidak dapat hadir Hasnah&Syed Alwee dan Yati& suaminya yg berada di perantauan.

kakzu&dr hafidzi


0 comments:

 

Lambaian-Islah. Powered By Blogger © 2009 Bombeli | Theme Design: ooruc