Sunday, September 21, 2008

Iftar Warga JIMDHL

Sedang bersiap-siap untuk iftar. Di bahagian hadapan dewan
Ustaz Shukri sedang menyampaikan tazkeerah

Makanan disusun dulu, akhawat sampai tinggal ambil tempat. Good planning...
Jamaah akhawat...ramai you
Jamaah ikhwah...sayup kerana gambar di ambil dari bahagian belakang dewan

Assalamualaikum wbt

Lagi cerita pasal iftar. Kali ini Iftar Warga JIM Daerah Hulu Langat (JIMDHL) pada hari Ahad 14 Ramadhan 1429. MasyaAllah kehadiran lebih dari 200 orang, walaupun dalam keadaan cuaca hujan. Anak-anak Karisma pun ramai yang hadir. Qayyim boleh sumbat sampai 10 orang ikhwah Uniten dalam Nabira abi. Majlis dimulakan dengan tazkirah dari Ust Shukri, diikuti dengan iftar sughra, solat maghrib, iftar kubra, solat isyak dan diakhiri dengan solat tarawikh.

Bagus menu iftar kali ini, Nasi goreng dan ayam goreng. Nasi goreng kita order aje, ayam goreng assign kepada kumpulan usrah akhawat. Di samping itu adalah kuih-muih dan buah-buahan. Alhamdulillah ada juga yang bersedekah bubur lambuk, asam laksa, gulai tempoyak pucuk ubi dan lain-lain. Yang pentingnya bukan makanan, tapi semangat kebersamaan tu yang paling dihargai.

Rasanya makanan yang dihidangkan tu cukup untuk semua...cuma tak boleh bermewah-mewah lah. Sepinggan sorang. JZKK SMI Alamin yang mengizinkan majlis ini diadakan di sana. Kalau nak guna pejabat JIMDHL dah tentu tak muat punya....

Semoga Allah menerima segala amal-amal kita dan teruskan usaha memburu lailatul qadr..

Ummu Qayyim


0 comments:

 

Lambaian-Islah. Powered By Blogger © 2009 Bombeli | Theme Design: ooruc