Tuesday, June 16, 2009

Abg Qayyim dan abi

Treasured moments for the family

Mawardi dan Amin bersama Umi

Assalamualaikum,
Ibarat burung-burung yang sudah tumbuh bulu-bulu pelepah dan bersedia untuk meninggalkan sarang, begitulah anak-anak sudah mulai melangkah semakin jauh dari rumah di mana mereka dibesarkan. Abang Qayyim kini merantau ke Kerteh dan Dungun kerana menjalankan latihan Praktikalnya selama 3 bulan. Mawardi berada di asrama SMI Hira' Kelang dan Amin pula sudah mendaftar di IKIP Kuantan Pahang. Bila kesemua lima beranak berada di rumah, peluang keemasan ini digunakan untuk memupuk solidariti keluarga (mendukung visi dan misi suci rumahtangga Islam). Semuga anak-anak semua menjadi pewaris kepada dakwah dan perjuangan ini dan melanjutkan pula visi dan misi suci apabila kalian membina rumahtangga kalian pula.
Tidak ada yang lebih berharga pada abi dan umi selain anak-anak. abi dan umi mengimpikan apa yang diimpikan oleh Umar al Khattab RA. 'Sungguh aku mengimpikan punya pemuda-pemuda seperti Abu Ubaydah Amr al-Jarrah dan kemudian dia berjuang dan beramal pada jalan Islam.' Allahu akbar!
'Ya Allah! Engkau jadikan pasangan kami dan anak-anak kami menjadi penyejuk mata kami dan jadikanlah kami pemimpin bagi orang-orang yang bertakwa'


0 comments:

 

Lambaian-Islah. Powered By Blogger © 2009 Bombeli | Theme Design: ooruc