Sunday, October 4, 2009

Ziarah Hari raya JIM DHL di rumah kami 4 Oktober 2009

Dari kiri (akh Syed Omar, Dr HMN, Dr Azizi, Ust Rujhan (YDP JIM DHL & Ust Zainal)

Dari kiri (Prof Saleh Jaafar, Ust Fakhrul Adabi, HMN @ Dr Ainuddin)

Dari kiri (akh AKAD, akh Zainal, akh Wan Mohd Alwi dan anak beliau, Wildan (cucu atuk)


Akhawat KARISMA Hulu Langat dan akh Helmy

Keluarga Ladin

Bersama pimpinan KARISMA Nasional
Bersama pimpinan akhawat KARISMA Nasional
Assalamualaikum,
Sebagaimana yg dijadualkan oleh JIM Daerah Hulu Langat, rumah kami disusun untuk program ziarah hari raya pada hari Ahad 4 Oktober 2009. Jadual asal adalah selepas maghrib tetapi mengambil kira rumah ikhwah;akhawat yg memohon jadual ziarah dipercepat dari t.hari ke petang, maka jadual ziarah kami juga diubah pada waktu siang.
Gambar-gambar yg sempat dirakam hanya sedikit. Ramai sungguh sahabat-sahabat yg datang berziarah raya dan bertanya tentang kesihatan HMN. Di antara yg pertama menzirahi kami ialah pimpinan ikhwah dan akhawat KARISMA Nasional, termasuklah Presidennya, akh Abdullah Fuad. YDP JIM DHL yg baru dilantik dalam Mesy Agung Daerah baru-baru ini, Ust Rujhan, isteri dan anak datang berziarah. Ketua Wanita JIM Hulu Langat, ukth Hamisah Mubin dan suami, Dr Hariffin Busrah. Nanti insyaAllah senarai yg lebih lengkap akan diutarakan.
Salah seorang yang merupakan syeikh dan murabbi kami masa di US juga datang ziarah. Beliau ialah Syeikh Azman Hussin yang pernah menerajui MISG (Malaysian Islamic Study Group of the US & Canada) pada awal tahun 80'an dulu. Masih ingat lagi kuliah-kuliah tafseer beliau yang berkesan kerana penguasaan Bahasa Arab yang baik (dengan belajar sendiri).
Sebelum pulang beliau kongsi falsafah hidup yang menjadi pegangan beliau. Saya salinkan di sini untuk manfaat semua spt berikut:
O Allah if staying alive allows me to do three things, than please let me live for another day.
1. I continue to worship you
2. I continue to be of help to this Deen (al-Islam)
3. I continue to be of some help to this ummah of Rasulullah SAW.
Saya beritau pada beliau ramai dari kalangan kita merangkul falsafah yang sama, but you have expressed them beuatifully in those words.
Jadi saya kongsikan dengan para pembaca semua, mari kita pohon Allah SWT panjangkan umur kita selama mana 3 perkara di atas dapat kita laksanakan. Jika tidak adalah baik Allah SWT ambil nyawa kita supaya kita terpelihara dari kemurkaan dan seksanya yang amat pedih.
Hafidzi/Zuraidah dan anak-anak







0 comments:

 

Lambaian-Islah. Powered By Blogger © 2009 Bombeli | Theme Design: ooruc