Saturday, November 21, 2009

Kenangan Bersama Mak Amoi

Umi dengan Puan Lim Siew Kuan

Puan Lim Siew Kuan turut bersama-sama kami di Yiyang untuk menemankan anak perempuannya Lee Suet Khim menjalani pembedahan pemindahan buah pinggang. Dengan penampilan biasa Puan Lim, beliau tidak mempunyai sebarang masalah untuk menemankan anaknya pada sepanjang masa. Sesekali Puan Lim turut membantu abang dengan membancuhkan air milo.

Lee Suet Khim adalah pelajar di MMU, Melaka dan baru empat bulan menjalani dialysis. Dia telah dibedah pada 22 Okt 2009 (hari kami bertolak dari KL). Oleh kerana faktor umurnya yang masih muda (21 tahun) dan baru empat bulan sahaja dialysis, proses pemulihan untuk Amoi (panggilan kami untuknya di Yiyang) sangat cepat. Pada hari ke enam selepas pembedahan, Amoi sudah boleh berjalan dengan tegap.

Pada hari terakhir Puan Lim di Yiyang, sempat juga kami keluar ke supermarket untuk membeli barangan keperluan. Dikepilkan gambar kami berdua di Supermarket “Better Life” Yiyang dengan berlatarbelakang buah durian yang bersaiz besar. Tak pernah pula terjumpa buah durian sebesar itu di Malaysia.

InsyaAllah jika ada kelapangan kami akan menziarahi Puan Lim dan keluarga yang bermastautin di sebuah perkampungan melayu di Tanjung Selabu, Bukit Pasir, Muar Johor.


0 comments:

 

Lambaian-Islah. Powered By Blogger © 2009 Bombeli | Theme Design: ooruc