Monday, February 8, 2010

Perhimpunan Perdana bersama Rabitah Ulama Palestin di Masjid Wilayah

Rombongan Rabithoh Ulama Palestin (dari kiri, Abu Maher,
Syeikh abu Bakar al-Awawidah dan Syeikh Abu ahmad)

Sidang media (dari kiri Sdr Norazman (HALUAN); Dr Hafidzi (PACE)
dan Hj Taqiuddin (Dewan Pemuda Masjid)

Dr Hafidzi menyerahkan RM100,00 kpd Robitah
bagi pihak PACE/JIM/Aqsa Shariff


Sdr Norazman menyerahkan RM450,000 kepada Rabitah
bagi pihak HALUAN
Assalamualaikum,

Pada 6 Feb yang lepas berlangsung Perhimpunan Perdana bersama Robitah Ulama Palestin yang diketuai oleh Penasihat kanan Syeikh Abu Bakar Al-Awawidah di Masjid Wilayah. Perhimpunan ini adalah anjuran HALUAN dan disokong oleh gabungan NGO; di antaranya PACE/JIM, Mawaddah, Dewan Pemuda Masjid, Viva Palestina Malaysia (VPM) dan KISPA (Komite Indonesia untuk Solidariti Palestina).

Syeikh Abu Bakar di iringi oleh Abu Ahmad (Koordinator bantuan antarabangsa) dan Abu Maher (Peg. Tinggi Keselamatan Gaza). PACE/JIM diwakili oleh Dr Hafidzi Mohd Noor dan Dewan Pemuda Masjid di wakili oleh Tn Hj Taqiuddin. Ketua Sekretariat Palestin HALUAN iaitu Sdr Norazman telah menyampaikan ucapan alu-aluan.

Ucapan Syeikh Abu Bakar di terjemahkan oleh wakil dari KISPA yang mengiringi rombongan Robitah Ulama Palestin iaitu Ust Idham Ariffin. Pengerusi KISPA iaitu Ust Ferry Nur turut hadir mengiringi rombongan Robitah yang akan mengunjungi Kelantan dan Ipoh dalam program yang menyusul.

Majlis turut diserikan dengan persembahan Nasyid oleh Sdr Muadz. Beliau membawa dua buah persembahan dengan penuh semangat. Acara terakhir ialah penyerahan sumbangan di mana PACE telah menyerahkan RM100,000 dan HALUAN menyerahkan RM450,000 dengan diringi laungan takbir yang memenuhi dewan persidangan.

Satu sidang akhbar telah diadakan setelah majlis dengan dipenegrusikan oleh Dr Hafidzi Mohd Noor (PACE) bersama Sdr Norazman (HALUAN) dan Hj Taqiuddin (Dewan Pemuda Masjid). Wakil-wakil media yang hadir adalah dari Sinar Harian, Harian METRO dan Bernama News.

Dr Hafidzi Mohd Noor
PACE

0 comments:

 

Lambaian-Islah. Powered By Blogger © 2009 Bombeli | Theme Design: ooruc