Sunday, January 13, 2008

Umi Zuraidah masuk paper - program iftar JIM Hulu Langat


Umi Zuraidah masuk paper Sinar Harian


Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah program Iftar Keluarga JIM Daerah Hulu Langat telah dijalankan pada 1 Muharram 1429. Program pertama untuk tahun 2008 ini diisi juga dengan solat hajat, tazkirah oleh Al Fadhil Ustaz Rujhan dan pemasyhuran AJK baru beserta taqwim 2008.

Dalam kekecohan menyusun juadah berbuka (pot luck dari setiap kumpulan usrah), kami menerima tetamu Wartawan dari Akhbar Sinar Harian, Cik Sarinah Bt Mat Kassim. Dia mohon untuk menemubual SU pada masa tu juga. Selepas berbuka ala kadar, saya dan akh Kamarul Halim Sakhrani, SU JIMDHL pun duduk di satu sudut sedia utk ditemubual. Kami pun maklumkan tentang JIM, objektif program hari tu dan ativititi yang dirancang untuk setahun. Beliau sangat impressed dengan kehadiran serta ukhuwwah yang ditunjukkan (ye le juadah berbuka pun ala kadar aje, nasi goreng, bihun, buah dan kuih semacam dua). Bila kami terangkan ttg taqwim, dia sangat berminat untuk buat liputan program PAKSI yang mana Wanita JIMDHL masuk ke penjara Kajang seminggu sekali. InsyaAllah kami akan hubungi beliau untuk program yang terdekat ini. OK kan boss PAKSI, K. Faridah? K.Arfah?
InsyaAllah program Iftar Keluarga JIMDHL ini juga akan disiarkan di Akhbar Sinar Harian page 33 (katanya liputan untuk kawasan Bangi, Semenyih, Kajang dan sekitarnya). Lupa pulak nak tanya bila agaknya nak keluar? Haa kena lah rajin-rajin beli Sinar Harian...

JZKK kepada Tn Hj Zairul yang memberikan peluang networking ini. JZKK kepada semua keluarga JIMDHL yang datang menjayakan program. Moga-moga iftar bulan hadapan, lebih ramai lagi yg dapat hadir.

Untuk melihat gambar-gambar dan laporan tidak rasmi silalah lawati http://www.lambaian-islah.blogspot.com/

tolong lapor,
Zuraidah Kornain
KW JIMDHL

0 comments:

 

Lambaian-Islah. Powered By Blogger © 2009 Bombeli | Theme Design: ooruc