Wednesday, May 26, 2010

Ceramah Perdana Palestin di TM

Penyerahan sumbangan dari warga TM

Bersama Datuk Bazlan Osman

Sebahagian dari hadirin yang memenuhi dewan


Kelihatan Tn Hj Syed Ibrahim - Timb Pres JIM dan Pengerusi GMI hadir sama

Pn Anfaal Saari - wakil Aqsa Syarif KL

Sdr Nasir Tampol, pegawai JK Perhubungan Antarabangsa JIM
mengendali gerai PACE

Ceramah perdana di TM


Seperti dirancang, majlis ini telah berlangsung di Dewan Serbaguna Menara TM antara jam 12.15- 1.30 ptg ( 25 Mei ). Dr Hafidzi banyak menjuruskan penyampaiannya kepada isu Palestin/AlAqsa sebagai salah satu tanah suci umat Islam dan kewajipan kita untuk mempertahankannya .Beliau mengajak para hadirin untuk sama sama menyumbang tenaga dan harta kearah pembebasan tanah suci ini.

Ceramah yang diselang seli dengan tayangan video clip itu menjadi syahdu dan ramai hadirin menjadi sebak apabila Dr Hafidzi menayangkan dan membacakan wasiat yang diterima dari salah seorang sukarelawan Malaysia yang sedang menuju ke Gaza.

Seramai lebih 500 warga TM telah hadir . Majlis disertai sama oleh pegawai No. 2 TM iaitu Datuk Bazlan Osman ( Ketua Pegawai Kewangan Kumpulan TM ) dan Hj Gazali Harun ( Ketua Pegawai Perolehan kumpulan TM) serta pegawai pegawai lain.
Jumlah kutipan yang disumbang oleh hadirin ialah RM 5,708 dan telah diserah sendiri oleh Datuk Bazlan kepada Dr Hafidzi.

Selain itu, jualan buku, kaunter penerangan dan bahan bahan Aqsa Syarif juga mendapat sambutan yang baik. Kami bercadang untuk meletakkan Tabung secara tetap diruang legar Menara TM untuk kemudahan para penyumbang. Sesi soal jawab juga diadakan, dimana salah satu yang disentuh ialah skim penajaan anak yatim Palestin. InsyaAllah, BAKIT TM akan menjadi pengantara untuk warga TM yang berhajat untuk menyumbang.

Aqsa Syarif KL diwakili oleh ukhti Anfaal. Foto-foto yang diambil oleh akhi Nasir & Hazwan boleh dilihat di http://www.flickr.com/photos/abusyamil/
Sekian, wassalam

Hassan Unir,YDP BAKIT K Lumpur
Abu Syamil
Aqsa Syarif Batu

0 comments:

 

Lambaian-Islah. Powered By Blogger © 2009 Bombeli | Theme Design: ooruc