Monday, May 24, 2010

Wasiat dari Ir Dr Selamat - anggota misi LL4G

Berikut ialah wasiat dari Dr Selamat utk renungan kita semua. Sebahagian yg ditujukan khusus kpd beberapa sahabat yang berkenaan telah di omit (bukan utk tatapan umum)

Hafidzi
------------------------------
------------------------------------------

Subject: Wasiat
Date: 24 Mei 2010

Message:

1. Hari ini insyaAllah ana bersama ahli misi LL4G Malaysia berjumlah 10 orang akan menaiki kapal Mavi Marmara sebelum tengah malam bagi persiapan untuk belayar ke Gaza. Kapal akan bergerak insyaAllah pada 25 Mei 2010 jam 5.00 am membawa kira-kira 700 peserta misi dalam pelayaran selama 15 jam ke Gaza.

2. Sebagaimana antum sedia maklum terdapat pelbagai kemungkinan pengakhiran misi ini dan Allah jua yang maha mengetahui. Pohon doa pengakhiran yang terbaik bagi misi dan ahli-ahlinya serta semua yang ditinggalkan. Pengakhiran terbaik bagi pejuang tidak syak lagi adalah pengakhiran syahid.

3. Terdapat beberapa pesanan yang ana ingin tinggalkan sekiranya ditakdirkan pemergian ini merupakan perjalanan sehala. Ana mohon antum membantu keluarga ana dalam apa jua perkara yang mungkin melibatkan diri ana.

4 - 9 .......

10. Harap dapat warwarkan kepada semua sahabat dan kenalan yang merasakan ana mempunyai sebarang hutang yang perlu diselesaikan, harap dapat berurusan dengan zaujah-zaujah ana untuk tuntutan. Ini termasuklah bayaran-bayaran wajib yang lain.

11. Ana ingin mewakafkan sekurang-kurangnya 15% daripada peninggalan tunai ana di dalam bank kepada perjuangan Palestin..

12. Harap dapat beri peringatan kepada zaujah-zaujah ana, anak-anak dan semua ahli keluarga untuk istiqamah dan meneruskan hidup dengan berpegang teguh kepada Islam dalam semua perkara.

.......

14. Sila ambil perhatian bahawa wasiat ana yang disediakan oleh ana sebelum berangkat ke Aceh untuk misi kemanusian (post tsunami) pada tahun 2004 adalah masih berkuatkuasa di mana masih relevan.

15. Doakan ana ya akhi, sahabat-sahabatku yang diredhai Allah untuk yang terbaik kepada misi ini dan juga saudara-saudara kita di Palestin. Semoga kita akan bertemu di tempat yang terbaik di akhirat nanti. Kepada Allah kita berserah.

Wassalam.

Selamat Aliman
No. KP. 560510015997
------------------------------------------------------------------------------------------------

Balasan:
From: Hafidzi Mohd Noor
Date: 2010/5/25
Subject: Re: Wasiat



Salam,

Ana terima dan akan laksanakan amanah/wasiat yang anta titipkan dalam e-mail ini.
Sekarang anta jangan menoleh ke belakang lagi. Anta ketepikan apa jua urusan dunia dan tumpu kepada ibadah/misi/jihad yang sedang dalam genggaman. Jannah is just a stone throw away.


Ana di sini akan merindukan anta jika pergi lebih dulu. Adapun kami yang tinggal akan terus meletakkan harapan kepada Allah dan tertunggu-tunggu pula peluang kami. Kami sekali-kali tidak akan merubah janji kami.

Akhukumfillah
Hafidzi Mohd Noor

0 comments:

 

Lambaian-Islah. Powered By Blogger © 2009 Bombeli | Theme Design: ooruc