Thursday, December 10, 2009

Amanat untuk umat Islam Malaysia dari Dr Salem Salama - MP HAMAS




Amanat untuk umat Islam Malaysia
oleh Ahli Parlimen HAMAS – Dr Salem Salama.
9 Disember 2009/22 Zulhijjah 1430H

Berikut adalah ucapan oleh Ahli Parlimen Hamas Al-Akh Dr. Salem Salama di dalam satu program anjuran TERAS, PACE, ABIM dan Al-Quds Malaysia yang diadakan di Seremban pada 9hb Disember 2009. Ucapan telah diterjemahkan oleh Ust Khairul wafa (bekas penterjemah Al-Jazeera). Transkrip ini disediakan oleh Sdr Shamsuri Abdullah, Felo Kanan dan Wakil PACE Malaysia Negeri Sembilan

Majlis dipengerusikan oleh Dr. Abdul Aziz Duweik, Speaker Parlimen (sebelum beliau dipenjarakan oleh Israel)

Dr. Salem Salama mengucapkan terima kaseh dan menyampaikan salam Perdana Menteri Ismail Haniyya.

Siapa yang tidak mengambil berat hal ehwal Muslim maka bukanlah dia dari kalangan muslim. Pertemuan ini adalah kerana mengambil berat tentang hal-ehwal muslim. Masjid umat muslim kini dijajah, tempat nabi Muhammad SAW di mi’rajkan. Ia dibebaskan oleh tangan orang yang tawaduk dan bersih jiwa seperti Saidina Umar alKhattab, sahabat dan tabieen, Salahuddin Al-Ayubi, bukanlah berbangsa Arab. Palestin dan Baitul maqdis akan dibebaskan oleh orang yang tawaduk dan mengharapkan keredaan Allah SWT

Masjidul Aqsa kini ditawan kerana umat islam tidak berjihad. Sekiranya umat Islam tidak mengambil berat perjuangan jihad, mereka tidak akan kemana. Umat Islam ditawan oleh yahudi yang menguasai Plaestin, genting gaza, tebing barat,semenanjung Sinai dan bukit golan. Bagaimana kita nak membebaskan semua ini? Hanya dengan jihad seperti mana pemuda-pemuda kita, seperti Syeikh Ahmad Yasin, kerana ia adalah satu-satunya jalan. Sudah 18 tahun berunding dengan yahudi dan tidak menghasilkan apa-apa. Abu ammar @ Yasir Arafat dibunuh. Abu Mazin @ Mahmud Abbas tidak dapat berbuat apa-apa. Sehingga kini kepungan masih diteruskan

Sejak setahun lalu mereka telah membunuh 1,500 kanak-kanak, wanita dan orang tua, 50 buah masjid musnah sama sekali, 100 buah masjid musnah sebahagiannya, 55,000 rumah dihancurkan. Pokok-pokok buah-buahan dimusnahkan. Alhamdulillah golongan muda dan remaja mampu bertindak balas. Mereka mampu membebaskan palestin dan tentera israel lari dari tempat yang ditawan. Kanak-kanak berjaya menawan tentera Israel. Mereka membawa keluar lebih 100 dari 1000 tentera Israel dari kereta kebal-kereta kebal mereka. Yahudi mengepung genting gaza dari darat, laut dan udara. Mereka turut mengepung Gaza dari Negara-negara Arab yang lain. Mesir juga mengenakan kepungan dan tidak membenarkan bantuan masuk. Tidak ada yang lebih memalukan apabila wakil Britain George Galloway datang membawa bantuan dari Amerika dan Eropah melalui mesir untuk ke Gaza. Bantuan dari arab saudi, Qatar dan Libya dihalang. Umat Islam menghalang umat islam sendiri untuk mendapat bantuan. Musuh telah mampu menguasai dan melemahkan kita dalam peperangan di Yaman, Iraq, Algeria, Mauritania dan Somalia. Mereka mampu menjadikan kita bermusuhan sehingga dalam permainan bola sepak sekalipun. Pada minggu lalu, Mesir dan Algeria bergaduh dalam perlawanan bola sepak. Mereka ingin melalaikan pemuda kita dari berjihad.

Kita telahpun dikepung namun kami berada dalam baik, kami mendapat kurniaan Allah, kami datang untuk memberi tahu rakan-rakan di Malaysia bahawa kami semua baik dengan hidayah Allah. Kami masih dalam keadaan aman sekarang ini. Ya betul kami dikepung daripada mendapatkan makanan, ubat-ubatan dan air minuman, namun kami berada dalam keadaan yang baik.

Saya tidak mampu ke mesir untuk mendapatkan perubatan, tetapi saya datang ke malaysia
untuk mendapat rawatan kaki saya akibat kecederaan. Ini menunjukkan umat islam amat mengambil berat tentang baitul maqdis. Kami ingin mengatakan bahawa golongan yahudi ingin memusnahkan masjid al-Aqsa. Mereka menggali lubang di bawahnya, sebahagian tanah telah runtuh dan dinding telah retak. Mereka menghalau penduduk disekitarnya dari rumah mereka. Golongan yahudi mengambil tempat rumah mereka. Ini berlaku sekitar bandar baitul maqdis sehinggakan tidak ada kesan pendduk Islam tinggal di kawasan baitul maqdis ketika ini.
Tidakkah umat islam terus redha untuk berdiam diri meninggalkan Baitul maqdis ditawan dan dikuasai oleh golongan yahudi laknatullah ini. Tidak sepatutnya Umat islam Membiarkan baitul maqdis ditawan. Kita semua adalah rakyat Palestin yang harus bersolat di bawah bumbung Masjid Aqsa. Kami tidak dibenarkan bersolat di masjid Aqsa. Mereka yang berumur 50 tahun ke atas sahaja dibenarkan solat dan wanita 45 tahun ke atas. Ada yang berumur 55 tahun ke atas sahaja yang dibenarkan utk masuk. Inilah kesukaran yang dihadapi oleh kami. Yahudi menaburkan fitnah di kawasan itu.

Tetapi kami memberi kamu khabar gembira bahawa yahudi menghalau kami dari genting Gaza maka kami akan menentang dengan jihad, menghalau mereka dan memusnahkan mereka dengan izin Allah dari pada Baitul Maqdis, palestin. Dan sekarang selepas impian mereka membina negara dari sungai Nil hingga ke Furat, mereka telah terkepung disebalik dinding yang mereka bina sendiri .

Allah berfirman Mereka tidak memerangi kamu melainkan disebalik dinding dan disebalik kepungan. Mereka membina dinding pemisah ini tetapi mereka sendiri terkepung di dalamnya.
Yitzak rabin bekas PM Israel mengatakan saya menjangkakan bahawa kita akan merampas Gaza dan akan keluar dari Gaza. Tetapi kami dengan Jihad akan menghalau mereka dari Gaza. Oleh itu kami mengatakan pemuda-pemuda, wanita , anak-anak perempuan kami semuanya adalah golongan mujahidin. Wanita mendidik anak mereka, menjual rumah mereka dan membeli senjata-senjata dan mengatakan pergilah anak berjihad fisabilillah. Seorang mati syahid, 2 orang mati syahid, 3 orang mati syahid dan mereka berbangga dan bergembira dengan kematian anak-anak mereka dalam perang fi sabilillah.

Dalam peperangan setahun yang lalu, terdapat satu rumah di mana 29 orang mati syahid sekali gus, ada yang berumur baru 16 tahun terkorban dalam jihad. Pemimpin Syeikh Ahmad Yaasin, Dr Abdul Aziz Rantisi, Dr Ibrahim, Muhandis Ismail dan Dr Nizzar Rayyan semuanya terkorban syahid. Menteri terkorban, wakil parlimen, ulamak syahid mempertahankan masjidil aqsa sehingga bumu palestin dibersihkan dengan izin Allah. Kami mampu mengatakan pemuda kami akan terus berjuang dalam peperangan ini dan mereka semua hafiz quran. Kami mengadakan percutian Summer Camp untuk anak-anak. Anak-anak perempuan kami menghafal quran. Tahun lalu 10000 hafaz quran. Dalam tahun ini lebih 20000 akan hafal Quran. Dalam tempoh 2 bulan cuti ,mereka mampu menghafal keseluruhan Quran. Ada yang telah menghafal 40 muka surat dalam satu hari. Ini adalah perkara yang menakjubkan disebabkan keberkatan Baitul Maqdis, keberkatan jihad fi sabilillah. Mereka pemuda-pemuda hafal quran, mereka akan terus mempertahankan negara dari musuh.

Pemimpin-pemimpin kami mengatakan kami tidak memerlukan bantuan orang lain untuk berjuang tetapi kami memerlukan sedikit bantuan terutama kewangan dan bantuan kebendaan sehingga kami mampu untuk berjuang. Yahudi diberi bantuan oleh amerika berbilion dolar melalui rumah mereka yang dijual di Baitul Maqdis. Golongan Arab membelanjakan berbilion dolar untuk zoo di london, mereka membelanjakan utk kemewahan dan lupa kiblat pertama mereka. Bagaimana mereka hendak minum dan makan sedangkan Baitul Maqdis ditawan, dan aqidah mereka dikepung. Tidakkah kita baca firman Allah “Yang menjalankan hambanya dari masjidil haram ke Masjid Aqsa yang diberkati sekelilinganya”, tidakkah kita dengar hadis nabi:

“Tidak perlu bersusah payah dalam perjalanan kecuali tiga masjid: Masjidil haram, Masjidil Aqsa dan masjid nabawi.” Kita perlu bersusah payah untuk ke Masjidil Aqsa. Nabi suruh kita bersusah payah ke sana. Apakah kita pernah ke sana sama ada sebelum atau sesudah dimerdekakan? Jadi kami mengadakan jihad utk membebaskannya. Kami akan memerangi yahudi dengan izin Allah. Kami telah dijanjikan oleh Allah bahawa golongan yahudi akan berhimpun di palestin supaya dibunuh di Masjid al-Aqsa, insyAllah ia akan berlaku sebagaimana sabda nabi, “akan terus ada satu kumpulan di kalangan umatku yang akan menyatakan kebenaran, memerangi musuh mereka, tidak akan memudaratkan mereka sedikitpun, tidak sesiapa yang akan menewaskan atau mencederakan mereka, dan itulah yang akan berlaku sehingga datang pertolongan Allah”. Sahabat bertanya di mana mereka ya rasulullah, mereka berada di baitul maqdis, ditengah baitul maqdis”. Kami mengatakan kami tidak termudarat dengan apa yang berlaku sekarang ini. Kami akan terus berjuang walau kami dihina oleh umat islam, oleh sebahagian orang Arab tetapi kami tidak akan dimudaratkan kerana Allah akan terus memberikan pertolongan, dan ia dijanjikan oleh Rasulullah, dan Allah berjanji dalam Al-Quran memberikan bantuan. “Sesungguhnya kami akan menolong dalam kehidupan dunia dan pada hari penyaksian”. Firman “Allah akan membantu org yang membantu agamanya. Sesungguhnya Allah maha perkasa dan Maha kuat”. Kami yakin dengan pertolongan Allah. Tetapi kami memerlukan jihad dan mahukan umat islam lain memberikan sokongan dan bersatu hati sehingga kita dapat membebaskan kiblat pertama kita dengan izin Allah. Inilah satu perkara yang bukan baru yang dibebaskan 2 kali oleh bukan Arab dan dibebaskan kali pertama oleh Umar bangsa arab. Inilah yang dijanjikan oleh Rasulullah SAW bahawa kiamat tidak akan berlaku sehingga golongan yahudi dibunuh dan diperangi. Mereka berada di timur dan barat sungai jordan, sehinggakan batu dan pokok akan berbicara Wahai Muslim, Ya Abdullah, bukan mengatakan wahai arab, Ini yahudi dibelakangku maka bunuhlah ia. Batu dan kayu akan menyertai kamu semua dalam perjuangan untuk memerangi yahudi . Oleh itu kami yakin dengan kemenangan terhadap yahudi akan tetapi kami perlu kepada sabar, perlukan bantuan dan sokongan daripada anda dan bantuan dari Allah SWT, Sekiranya setiap seorang memberikan 3 sen kami mampu menghalau yahudi keluar dari palestin. Akan tetapi beberapa kerajaan menghalang bantuan sampai kesana. Mereka juga turut menghalang berbagai perkara tetapi hati mereka turut mencintai baitul maqdis. Kami harap mereka diganjari dengan niat mereka. Nabi bersabda siapa yang telah berniat untuk berjihad maka dia telah berjihad dan berperang. Umat Islam mampu di seluruh dunia untuk mendapat pahala jihad dan berperang walaupun mereka berada di rumah mereka sendiri sekiranya mereka berniat dan bersedia utk berperang menyediakan makanan dan minuman untuk fisabilillah, mereka bersama-sama mendapat pahala dengan mereka yang berada dimedan. Nabi bersabda sesiapa yang meninggalkan keluarga untuk berperang walaupun tidak sampai ke medan perang maka mereka telah berperang fisabilillah. Kami ataupun kita semua akan mendapat pahala yang sama dengan mereka yang pergi berjihad fisabilillah. Ini merupakan satu seruan untuk kita infaq dan kita mengharap dapat pahala yang sama.

Kami merasakan kamu di Malaysia juga adalah saudara kami sendiri dan kamu bersama-sama dalam tauhid, kiblat yang sama, umat yang sama. Allah berfirman kamu umat yang satu, maka beribadahlah kepada Allah Janganlah kamu menyembah kepada yang lain. Tuhan kita adalah tuhan sebenar iaitu Allah. “Apakah kamu ingin aku tunjukkan satu perniagaan yang akan menyelamatkan kamu dari azab neraka dengan cara beriman kepada Allah dan rasulnya dan berjihad dengan harta dan jiwa kamu. Itu lebih baik kamu sekiranya kamu mengetahui.”

Terima kasih kepada anda sekalian. Muga Allah memberikan berkat, kebaikan agar kita mendapat pahala yang sama dalam jihad ini. Assalamualaikum wrth.

ShamsuriAbdullah Felo Kanan PACE
NegriSembilan

Dr Hafidzi Mohd Noor
Pengarah
PACE Malaysia

2 comments:

Hariyati (0192464264) said...

Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih dan Penyayang..berikanlah sedikit kekuatan Mu agar agar dapat kami kembali kejalan yang benar dan dapat berjuang bersama mempertahankan Agama Mu dah Al-Ansar...kami bersama mu di Palestin..InsyaAllah

Unknown said...

Assalamualaikum, izinkan saya memberi pandagan disini. Seharusnya kita umat Islam perlu arif membezakan yg mana penyakit utama dan yg mana simptom kpd penyakit utama tersebut. penyakit utama disini adalah penjajahan musuh Islam ya'ni zionis keatas umat Islam di Palestin. Simptom kpd penyakit ini adalah keganasan zionis trhdp umat islam di Palestin dan pelecehan trhdp masjid Al-Aqso.

kalau kita menumpukan sgala usaha hanya merawat simptom shj pasti kita kelitihan krn penyakit utama tak dibuang. selagi mana kita tidak menghalau Zionis dari bumi Islam nescaya umat terus diganasi dan al-Aqsa terus dilecehkan.

Jadi Penyelesaian kpd ini telah diperuntukkan dalm islam iaitu Penyatuan umat Islam dibwh satu entiti ya'ni KHILAFAH ISLAMIYYAH dan JIHAD FISABILLAH. Then dlm masa yg sama kita merawat simptom iaitu membekalkan sgala keperluan utk ummat di Palestin. Tapi pokok pangkalnya sgala usaha perlu dilebihkan pd penyelesaian sbnr agar penyakit utama terhapus lantas simptom pun tak muncul lagi.

Ayuh umat Islam bangkit..!! STRIVE 4 KHILAFAH..

 

Lambaian-Islah. Powered By Blogger © 2009 Bombeli | Theme Design: ooruc